Informace o zpracování osobních údajů v rámci zadávacího řízení veřejné zakázky

 

Mendelova univerzita v Brně, IČO 62156489, se sídlem na adrese Zemědělská 1665/1, 613 00 Brno, Česká republika (dále jen „správce“ nebo „zadavatel“), tímto plní informační povinnost vůči subjektům údajů (dále jen „subjekt údajů“), jejichž osobní údaje mohou být v rámci procesu zadávání veřejných zakázek podle zákona č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (dále jen „ZZVZ“) zpracovávány. Za subjekty údajů je možné považovat zejména dodavatele, zaměstnance dodavatele, technický dozor, projektanta, členy nebo náhradníky členů komise, přizvané odborníky, členy realizačního týmu ad. Správce je povinen informovat dotčené subjekty údajů o podmínkách zpracovávání jejich osobních údajů na základě čl. 13 a čl. 14 nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, dále jen „GDPR“).  

 

Kontaktní údaje pověřence pro ochranu osobních údajů

Mgr. Ing. Martin Pernica, Ph.D.  

Mendelova univerzita v Brně, Zemědělská 1665/1, Brno 613 00  

Kontaktní e-mail: dpo@mendelu.cz

 

Identifikační a kontaktní údaje zpracovatele osobních údajů

Název společnosti:  

QCM, s.r.o.

Sídlo společnosti:  

Heršpická 813/5, 639 00 Brno  

Telefon:  

+420 538 702 732  

Web:  

www.qcm.cz  

Kontaktní e-mail:

gdpr@qcm.cz

IČO:  

26262525

DIČ:  

CZ26262525  

ID schránky:  

2w8vviz  

 

 

Účel a právní základ MENDELU pro zpracování osobních údajů:

 

  • k zajištění řádného průběhu zadávacího řízení a archivace dokumentace o zadávacím řízení na základě čl. 6 odst. 1 písm. c) GDPR, dle kterého je zpracování nezbytné pro splnění právní povinnosti, která se na správce vztahuje,
  • uzavření smluvního vztahu a následného plnění z něho vyplývající, na základě čl. 6 odst. 1 písm. b) GDPR, dle kterého je zpracování nezbytné pro splnění smlouvy, jejíž smluvní stranou je subjekt údajů, nebo pro provedení opatření přijatých před uzavřením smlouvy na žádost tohoto subjektu údajů.

 

MENDELU zpracovává následující kategorie osobních údajů:

 

  • Identifikační údaje: jméno, příjmení, titul, funkce nebo organizační zařazení, IČO, datum a místo narození, rodné číslo, státní občanství, číslo osobního dokladu, digitální identifikátor (elektronický podpis apod.).
  • Kontaktní údaje: adresa trvalého bydliště, kontaktní adresa, kontaktní telefonní číslo, kontaktní e-mail.
  • Popisné údaje: vzdělání, znalost cizích jazyků, odborná kvalifikace, odborné znalosti a dovednosti, předchozí zaměstnání, trestní bezúhonnost.
  • Studijní údaje: záznamy o studiu a studijních aktivitách.
  • Pracovní údaje: záznamy o práci a pracovních aktivitách.
  • Ekonomické údaje: číslo bankovního účtu.
  • Provozní a lokační údaje: údaje z elektronických systémů vztahujících se ke konkrétnímu subjektu údajů – např. údaje o využití informačních systémů, o datovém provozu a elektronické komunikaci, o přístupu do různých prostor, záznamy z kamerových systémů apod.

Zdrojem osobních údajů je zejména nabídka dodavatele.

Správce si vyhrazuje právo ověřovat údaje a informace předložené dodavatelem prostřednictvím veřejných rejstříků, či databáze Cribis[1] .

 

Při zpracování osobních údajů nedochází k automatizovanému rozhodování včetně profilování, na jehož základě by byly činěny úkony či rozhodnutí, jejichž obsahem by byl zásah do práv či oprávněných zájmů subjektů údajů ve smyslu GDPR
čl. 22.

 

Prostředky zpracování osobních údajů:

 

Zadavatel zpracovává v rámci zadávacích řízení osobní údaje dodavatelů ve webové aplikaci E-ZAK provozované na doméně https://zakazky.mendelu.cz/, která je elektronickým nástrojem ve smyslu § 213 ZZVZ. 

Zadavatel zpracovává v rámci zadávacích řízení osobní údaje dodavatelů interně ve formě elektronické a listinné dokumentace.

 

 

Předávání osobních údajů:

 

Osobní údaje mohou být předávány jiným osobám, pokud je povinnost jejich předání zadavateli uložena zvláštním právním předpisem (např. Věstník veřejných zakázek). 

Doba uchování osobních údajů:

V souladu s § 216 odst. 1 ZZVZ je zadavatel povinen uchovávat dokumentaci o zadávacím řízení. Tvoří ji všechny dokumenty v listinné nebo elektronické podobě a výstupy z ústní komunikace, jejichž pořízení v průběhu zadávacího řízení, popřípadě po jeho ukončení, vyžaduje ZZVZ, včetně úplného znění originálů nabídek všech dodavatelů, a to po dobu 10 let ode dne ukončení zadávacího řízení nebo od změny závazku ze smlouvy na veřejnou zakázku. Další postup se řídí právními předpisy o archivnictví, zejména zákonem č. 499/2004 Sb., o archivnictví a spisové službě.

Přehled práv ohledně ochrany osobních údajů:

Subjekt údajů má za předpokladu prokázání totožnosti, následující práva:

-právo na přístup k osobním údajům za podmínek uvedených v čl. 15 GDPR, které mu umožňuje zjistit, zda a případně jaké údaje o něm MENDELU zpracovává a uchovává, účel, právní základ, způsob a dobu zpracování a o příjemcích, kterým jsou osobní údaje zpřístupněny,

-právo na opravu nepřesných nebo neúplných údajů za podmínek uvedených v čl. 16 GDPR. Subjekt údajů je povinen/a oznamovat MENDELU změny svých osobních údajů a doložit, že k takové změně došlo,

-právo na výmaz za podmínek uvedených v čl. 17 GDPR. Toto právo se uplatní pouze v případě, že MENDELU neprokáže oprávněné důvody pro zpracovávání osobních údajů subjektu údajů,

-právo na omezení zpracování za podmínek uvedených v čl. 18 GDPR. Toto právo se uplatní pouze v případě, pokud subjekt údajů popírá přesnost osobních údajů, důvody a účelnost jejich zpracování nebo vznesete námitku proti jejich zpracování,

-právo na oznámení opravy, výmazu nebo omezení zpracování za podmínek uvedených v čl. 19 GDPR, provedené ze strany MENDELU jako správce osobních údajů, s výjimkou případů, kdy se to ukáže jako nemožné nebo to vyžaduje nepřiměřené úsilí,

-právo na přenositelnost osobních údajů poskytnutých na základě souhlasu nebo smlouvy a zpracovávaných MENDELU automatizovaně, a to za podmínek uvedených v čl. 20 GDPR. Právo zahrnující získat takové osobní údaje ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu a právo požádat MENDELU o předání těchto údajů jinému Vámi určenému správci, pokud je to technicky proveditelné. Správce však neprovádí automatizované zpracování poskytnutých osobních údajů,

-právo vznést námitku proti zpracování osobních údajů, a to pouze v případě zpracování, které je prováděno ve veřejném zájmu, či na základě oprávněného zájmu správce za podmínek uvedených v čl.21 GDPR,

-právo nebýt předmětem žádného rozhodnutí založeného na automatizovaném zpracování, včetně profilování pouze za podmínek uvedených v čl. 22 GDPR. Správce však neprovádí žádné plně automatizované rozhodování, či zpracování bez vlivu lidského posouzení, které by mělo pro subjekt údajů právní účinky nebo jiné významné dopady,

-právo podat stížnost u dozorového úřadu, kterým je v České republice Úřad pro ochranu osobních údajů na základě čl. 77 GDPR.



[1] Cribis je nástroj využívaný především firmami které hledají informace o jiných firmách, ať už se jedná o výběr dodavatele, prověření důležitého klienta nebo sondování dat o konkurenci. Nabízí přehledně uspořádaná data o vazbách mezi jednotlivými společnostmi, vlastnících a vedení firem, veřejných zakázkách, které firma získala, souhrnné informace o finančním stavu dané firmy nebo třeba o probíhajících exekucích. Aplikace Cribis byla vyvinuta a je provozována společností CRIF – Czech Credit Bureau, a. s. a obsahuje informace o všech firmách, které jsou z České nebo Slovenské republiky. Aplikace čerpá z více než 85 různých datových zdrojů včetně or.justice.cz nebo ARES. Více na [ https://www.mcribis.cz/ ]